Известие

Collapse
No announcement yet.

Силно щракане на 1500 оборота.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Силно щракане на 1500 оборота.

    Здравейте,
    Колата е 147/120 1.6 т.спарк. От известно време(откакто се затопли и отварям прозореца) забелязвам едно прещракване/придрънкване откъм двигателя на 1500 оборота. Проблеми с вървенето няма. Не се появява винаги като премина през 1500. Понякога и на около 1800 се чува. Ако задържа газта на място така че да държи оборотите на 1500 си придрънква. При смяна на скорости като спадат оборотите се чува най-добре. Понякога звучи все едно нещо резонира. Ако някой има идея от какво е нека сподели да знам като я водя на доктор какво да очаквам.

    Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

  • #2
    Вариатор гледа ли? Другото което се сещам, да е наистина някакъв резонанс. В предната част, на изпускателната система. Катализатор има ли? Гледа ли тръбите на ауспуха?

    Comment


    • #3
      Вариатора не е. Той потраква докато качи маслото. И аз мисля, че може да е нещо по изпускателната. Притеснява ме да не е нещо скорости, съединител. Иначе идва като че ли повече отляво. Понякога звучи като щракане но при отнемане на газта и спадане на оборотите звучи като дрънчаща шайба на хлабав болт. А катализатор май има и така или иначе мисля да го разкарвам, че за кола над 10 години е безсмислен. Ама да видим дали няма да измислят някоя глупост и да ни задължат да го имаме дори и да не става за нищо.

      Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

      Comment


      • #4
        Качи я на подемник и огледай.

        ---------- Post added at 09:10 ---------- Previous post was at 09:09 ----------

        До колкото знам, вариатора ако е много разбит, ще си трака и като е качил маслото. На старата кола беше така. Е то там, и повдигачите чукаха.

        Comment


        • #5
          Огледай ламарината, която е около щеката за маслото за това дали е добре закрепена. Ако не е и се мърда насам-натам може и от нея да е, закрепи я. А можеш и да я демонтираш и да видиш дали го има това дрънчене. На мен лично ми се е случвало, но на предишната, 156-ца 2.0ТС.
          Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
          Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
          Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
          Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

          Comment


          • #6
            Това с ламарината е добра идея. Ще пробвам.

            Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

            Comment


            • #7
              Малко да ъпдейтна темата. Най-после намерих време да се занимая с проблема. Свалих ламарината, но щракането остана. Явно е имало някакъв резонанс от нея водещ до объркване. Сега се надявам да успея да чуя откъде точно идва.
              Въпросът ми е: има ли вероятност да е от клапанчето на вариатора? Прекалено интелигентно е това щракане. Трябва да е от нещо, което се случва баш на 1500 оборота. Кога трябва да се отваря въпросния клапан? Другото е да резонира някъде от изпускателната система и резонантната честота да е около 25 херца, което е прекалено точно.

              Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

              Comment


              • #8
                След като си махнал ламарината погледни зад колекторите (изпускателните). Между тях и блока на двигателят има стойка захваната за блока и колекторите. От там е проблемът ти.
                Alfa Romeo 145 1.6 8V Boxer
                Alfa Romeo 147 2.0TS 16v V2I DISTINCTIVE

                Comment


                • #9
                  Хм. То това добре. Ама какво да я правя тая стойка? Тя какво държи? И къде по-точно се намира?

                  Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Колега, не знам какво точно е щракането, но погледни и меката връзка, в тесен диапазон от обороти може да резонира и дрънчи, случвало се е при мен.


                    Comment


                    • #11
                      Нямах много време да се занимавам с тоя проблем и затова направо закарах колата на майстор за ауспуси. Каза, че проблема бил в катализаторите. Като сменях маслото ги накарах и тия в сервиза да погледнат. Потвърдиха, че е от катализаторите. Казаха ми, че ще ги избушат за 90 лева ако реша. Слагали дистанционер на ламбдата. А вътрешностите ми ги дават в пликче. Сега въпроса е да ходя ли за трето мнение? Само тия два катализатора ли има в тая кола? И като ги опразнят само третата ламбда ли ще трябва да се дистанцира или и горните две? Абе изобщо да ги махам ли или да си карам така? И на двете места ми викат да си карам така докато не възникне проблем.

                      Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от milenataa Покажи съобщение
                        След като си махнал ламарината погледни зад колекторите (изпускателните). Между тях и блока на двигателят има стойка захваната за блока и колекторите. От там е проблемът ти.
                        Това се оказа проблема. Въпросната стойка се беше сцепила. Или по-точно планката, която е хваната за блока. Интересното е, че е била заварявана от "единствения" собственик. Но се е сцепила под заварката. Завариха я само отгоре за набързо. Въпросът сега е понеже и меката връзка е тръгнала като ходя за смяна да ги накарам ли да направят заварка и отзад или изобщо да разкарат скобата? Според ауспухджията тая скоба е леко безсмислена. И нормално ли е да искат 75 кинта с труда за мека връзка? Била по-специална.

                        Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Нормално е, лошото е, че с новата може да стане по-зле.
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #14
                            И така. Заварката на скобата пак се скъса. Свири като щурец. Тоя път май ще се наложи да се свали всичко и да се направи като хората.

                            Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

                            Comment

                            Working...
                            X